תיאור מקרה – קטיעת רגל אחורית בארנבון

לפני כחודש הוזעקתי לטפל בארנבונת ששברה את רגלה האחורית. בעל הארנבונת תיאר לי בטלפון שהוא רואה את העצם יוצאת החוצה ויש הרבה דם.
בבדיקה התגלה כי אכן ישנו שבר פתוח ברגל האחורית והעצם של השוק למעשה בולטת החוצה מהעור, גורמת לפצע ודימום כפי שניתן לראות בתמונה משמאל.

007

לאחר טיפול ראשוני שכלל חבישה ואנטיביוטיקה הזמנו את הארנבת למרפאתנו בהוד השרון לצורך צילומי רנטגן כדי לראות את שאר חלקי הרגל השבורה ומה חומרת הפציעה ולהחליט על סמך הצילומים מה יהיה הטיפול המומלץ.

008
בצילומים ראינו שהשבר הינו שבר מורכב של עצם הטיביה (השוק) עם הרבה רסיסי עצם(כפי שניתן לראות בצילומים משמאל), ולמעשה לא בטוח שניתן יהיה לתקן שבר כזה, בעיקר לאור העובדה שהרגליים האחוריות בארנבונים נושאות את רוב המשקל.

009
השבר נראה ברור בצילומי הרנטגן

התייעצנו עם מומחים לחיות אקזוטיות איתם אנו עובדים וחקרנו בנושא בפורומים ובמאמרים לטיפול בחיות אקזוטיות גם בחו"ל.
לאור המצב של הרגל שלא הראתה שום סימני החלמה, ולאור ההמלצות שקיבלנו החלטנו שהטיפול הטוב ביותר וההחלמה המהירה ביותר עבור הארנבונת תיהיה קטיעה של הרגל הפצועה ע"מ לאפשר לה לחזור לתפקוד נורמלי.
חשוב לציין שהבעלים של הארנבונת, מוטי ומשפחתו, נתנו לנו גיבוי מלא לכל פעולה ובלבד שנעשה את הטוב ביותר עבור הארנבונת שלהם, שכן היא נולדה במשפחתם לפני 8 שנים יחד עם ארנבון נוסף והם קשורים אליהם מאוד.
לא מדובר במקרה שגרתי, שכן לצערנו לא הרבה אנשים מוכנים להוציא סכומי כסף גדולים עבור ארנבונים. יצאנו לדרך והתחלנו את הניתוח.

010

804
ההרדמה עברה יפה והארנבונת נכנסה לתרדמה עמוקה, הכנו את הרגל לניתוח והתחלנו בניתוח למעשה כמו בכלבים וחתולים (רק שהכל קצת יותר קטן…)
הניתוח עבר בהצלחה, הארנבונת התאוששה יפה וחזרה כבר באותו יום לתפקוד מלא.

שלושה שבועות לאחר הניתוח הארנבת התאוששה יפה, מתנהגת כרגיל גם ללא רגל כפי שניתן לראות בתמונות הבאות:

023

024