הזנת גורים יתומים

הזנת גורים יתומים

הזנת גורים יתומים

מוות או מחלת האם, חסר בחלב האם, ומציאת גורים נטושים יכולים להוביל אותנו לאמץ גורים יתומים ולהזינם בהאכלת יד. יש לזכור כי להנקה משמעויות רבות הן מבחינה בריאותית והן מבחינה סוציאלית.

גורים המגודלים בהאכלת יד הנם לעיתים חלשים יותר מבחינה חיסונית, ועקב כך חולניים. נכון הוא שלעיתים המאמץ וההשקעה מסתיימים במפח נפש, אולם ההצלחה גוררת בעקבותיה סיפוק אדיר.

ההזנה הינה הדאגה העיקרית שלנו בגורים יתומים, אולם ישנה חשיבות מכרעת לגבי הסביבה בה יוחזק הגור. הגורים חייבים סביבה מחוממת, נקיה ונטולת רוחות. חימום מתאפשר ע"י מתקני חימום מתוחכמים, או, על ידי בקבוק מים חמים העטוף במגבת. מומלץ להימנע מכריות חימום חשמליות, משום שנשיכתם על ידי הגור עלולה לגרום להתחשמלות.

יש לסייע לגורים לעשות את צרכיהם ע"י גירוי אנאלי- לאחר הארוחה יש לשפשף בעדינות את אזור איברי המין ופי הטבעת באמצעות צמר גפן לח מכיוון הבטן התחתונה אל פי הטבעת. במקרה של עצירות או שלשול יש לפנות למרפאה.

כיום קיימות פורמולות לחלב כלבה או חתולה, ובהן מומלץ להשתמש. יש להאכיל את הגור בתדירות הנקבעת על ידי הרופא/ה על פי גילו ומצבו, וניתן להיעזר בבקבוק המותאם לכך במיוחד.

בזמן ההאכלה יש להיזהר שהגור לא ישאף את החלב אל ריאותיו ויש להתאים את פתח הפיה לגילו ויכולתו. שימוש בפורמולות הומניות הנו אפשרי במהולים שונים מהמומלץ ע"י היצרן, למרות שיש לזכור כי הדרישות התזונתיות הנם שונות. כמות המזון מותאמת לגיל ומשקל הגור ומפורטת על האריזה המסחרית.

מומלץ לעקוב אחרי ההוספה במשקל הגור והתפתחותו, באמצעות בדיקה ושקילה שבועית. בגיל 3-4 שבועות ניתן להתחיל לגמול את הגורים ולהציע מזון מסחרי מורטב.

עבור למעלה