לפני מספר שבועות הגיעו למרפאתנו שלושה ילדים צעירים ובידיהם חתלתול כבן שבוע. "אספנו אותו הבוקר ונתנו לו חלב" הם אמרו. הם רצו לגדל אותו ולטפל בו והתעניינו כיצד אפשר לעשות זאת בדרך הטובה ביותר. אנו נתקלים לא פעם באנשים טובים אשר לא י

כולים שלא לעצור כשהם שומעים גור נטוש מיילל. אז הנה כמה עצות:

דבר ראשון, אם אתם שומעים גור מיילל מתחת לבית, עדיף להמתין שעה קלה ולא לרוץ ולקחת אותו. ייתכן שאמו עזבה אותו רק לזמן קצר ותחזור במהרה. אם לאחר שעה בכל זאת היללות נמשכות ואין סימן לאמא, יש סיכוי שהוא אכן ננטש ואז כדאי לקחת אותו.

וכשהגור כבר אצלכם, ישנם כמה דברים שצריך לספק לו:

  • מצע חם ורך – קופסת קרטון מרווחת או סלסלה, מרופדת בשמיכה או מגבת רכה. כדאי להוסיף גם בקבוק מים חמים כמו "בקבוקי סבתא" או סתם בקבוק שתייה שהתרוקן. את הבקבוק עוטפים בסדין או מגבת על מנת שלא יהיה חם מדי וגם כדי שיהיה נעים להישען עליו. הבקבוק משמש מעין תחליף חמים לאמא, שאליו הגור יכול להיצמד וללכת לישון רגוע יותר. כמובן שחשוב למקם את הארגז במקום מוגן ושקט.
  • הזנה – גורים צעירים זקוקים למזון כל שעתיים-שלוש. מה הם אוכלים? ישנם תחליפי חלב המיועדים לגורי חתולים, אותם ניתן לרכוש בחנויות בע"ח. זוהי כמובן האופציה מועדפת. אופציות אחרות הן תחליפי חלב של תינוקות, אותם יש להכין בריכוז כפול מזה המצוין על האריזה. ואפשרות נוספת היא הכנת תחליף חלב ביתי לפי המתכון הבא: כוס חלב 3%, ביצה, כף שמנת, כפית סוכר. התוספות לחלב נועדו להעשיר אותו מכיוון שחלב חתולים עשיר בהרבה מזה של פרות. איך מאכילים? בבקבוק – ניתן לרכוש בקבוקי האכלה מיוחדים לחתולים המותאמים לגודלם. חשוב להיזהר ולהימנע מ"מאבק" עם הגור בעת האכלה על מנת להימנע משאיפת מזון אל הריאות. בגיל חודש ניתן להתחיל לתת במקביל לחלב מזון בשרי (מזון יבש לגורי חתולים מורטב במעט מים לריכוך).
  • צרכים – גורים צעירים זקוקים לעידוד לעשיית צרכים. במצב הטבעי האמא מלקקת לגורים את אזור הבטן התחתונה והטוסיק ובכך מעוררת את עשיית הצרכים. אנו מחקים פעולה זו ע"י עיסוי האזור עם צמר גפן מורטב במעט מים חמימים. יש לבצע זאת בסוף כל האכלה. אם הגור אינו נותן צרכים באופן תקין יש להתייעץ עם וטרינר.
  • עיניים – העיניים נפתחות בסביבות גיל שבוע – 10 ימים.גורים רבים סובלים מדלקות עיניים ומהפרשות. ניתן לנקות את העיניים עם צמר גפן טבול בתמצית תה פושרת. אם יש דלקת או בעיה כלשהי מומלץ לפנות לוטרינר ע"מ לקבל טיפול הולם לעיניים.

למרות כל הטיפול המסור, גורים הנם עדינים מאד ולא תמיד הם שורדים. יש לזכור זאת על מנת לא להתייאש. כמובן שכל מקרה של הצלחה הוא מבורך ומקנה סיפוק רב.
ובאשר לידידינו הצעירים, הם עשו תורנויות סביב לשעון וטיפלו בגור במסירות רבה. היום הוא בן חודש, בריא ומטופח, ומגיע לחיסון ראשון!